- قطع : جیبی
- تعداد صفحه : 106
- سال انتشار : 1403
- نوع جلد : شومیز
کتاب آیین فروشندگی
95 نکته مهم که فروشندگان و مدیران فروش برای حرفه ای شدن باید بدانند.
فروشندگی یک هنر است. هنری تلفیق شده از مهارتهای گوناگون و بایدها و نبایدهایی که فروشنده را برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان یاری کرده و کمک میکند تا با درک صحیح نیازهای مشتریان، آنها را برای خرید محصولات خود، تشویق و ترغیب کند.
متاسفانه امروزه افراد زیادی به خیال واهیِ سهولت شغل فروشندگی و بدون برخورداری از دانش و آگاهی کافی از مهارتهای مورد نیاز، به این حرفه روی میآورند. طولی نمیکشد که چالشها و مشکلات فروش بر آنها فائق آمده و با چشیدن طعم تلخ شکستهای متوالی، دلسرد و نا امید میشوند. اگرچه ممکن است این اشخاص استعدادهای بالقوۀ فروشندگی داشته و از توانمندی لازم برای این شغل برخوردار باشند اما خیلی زود دلسرد شده و دست از کار میکشند؛ تنها به این دلیل که از مهارتهای مورد نیاز این حرفه اطلاع کافی ندارند. بنابراین درصورت آموختن مهارتها و عمل به بایدها و نبایدهای فروشندگی، میتوانند در زمرۀ فروشندگان حرفهای قرار گرفته و به درآمد عالی دست پیدا کنند.
مشاهدۀ عملکرد چندین سالۀ فروشندگان در شرکتها، فروشگاهها و کسب و کارهای گوناگون، انگیزۀ نگارش کتاب آیین فروشندگی بوده است که سعی شده در آن به 95 نکتۀ مهم اشاره شود. نکاتی که هر فروشندهای برای حرفهای شدن و بهبود عملکرد خود به آن نیاز مبرم دارد. در صورتی که فروشنده این نکات را رعایت کرده و به درستی مورد استفاده قرار دهد فروشندگی برای او به شغلی جذاب و پر درآمد تبدیل شده و بدینگونه مسیر رسیدن به قلۀ موفقیت را به راحتی میپیماید.