ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 18

ارتباط با من

09357054209

افزایش فروش و جذب مشتری با شش راهکار موثر

افزایش فروش و جذب مشتری با شش راهکار موثر

توسعه و پیشرفت هر کسب و کاری در گرو جذب مشتریان بیشتر و فروش محصولات و خدمات به آنهاست. یقینا نمی توانید منتظر بمانید تا مشتریان به سراغ شما بیایند. باید خودتان دست به کار شوید و با روش های مختلف تلاش کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید. هر چقدر مصرف کنندگان آگاهی بیشتری از محصولات و برندتان پیدا کنند، برای خرید از شما راغب تر می شوند. رهکارهای زیادی برای بالا بردن حجم فروش وجود دارد. من در این مقاله سعی کردم به 6 روش موثر و متفاوتی اشاره کنم که می تواند در افزایش فروش و جذب مشتری به شما بیشتر کمک کند.

1) فروش بیشتر به مشتریان فعلی

یکی از مهمترین و بهترین راهکارها برای افزایش حجم فروش، تمرکز بر روی مشتریان فعلی کسب و کارتان است. علاوه بر اینکه این دسته از مشتریان از برند شما آگاهی کافی دارند و شما نیز شناخت نسبی از آنها دارید، هزینه ای نیز برای جذب آنها متحمل نخواهید شد. کافیست انگیزه های خرید مجدد را درون آنها ایجاد کنید. سوابق خرید مشتریان را از طریق نرم افزار CRM بررسی کنید. با روش های مختلف می توانید تعداد دفعات خرید آنها را افزایش دهید. برای مثال بر اساس میزان خریدشان کوپن های تخفیفی در نظر بگیرید تا اشتیاق خرید را درون آنها زنده کنید.

 

نرم افزار CRM

 

اگر در طول ارتباط مشتری با کسب و کارتان توانسته باشید وفاداری آنها را به برند خود افزایش دهید، در مرحله فروش مجدد کار چندان سختی در پیش ندارید. آنها علاقمند به محصولات جدید و تخفیفات شما به مناسبت های مختلف هستند تا دوباره برای خرید به شما مراجعه کنند. فراموش نکنید مشتریان شما از بزرگترین سرمایه های کسب و کارتان به شمار می روند. برای نگهداری و حفظ آنها تلاش کنید. با فروش مجدد به مشتریان قدیمی می توانید حجم فروش تان را به راحتی افزایش دهید.

2) بازخوردهای مشتریانتان را دریافت کنید

مشتریان فعلی تان افرادی هستند که گاها بیشتر از خودتان محصولات و خدمات شما را می شناسند و از نقاط ضعف و قوت محصولات آگاهند. تجربه ی کاربری آنها از کالاها و خدمات تان را ارزشمند بدانید. مشتریان احتمالا نظرات و پینشهاداتی در مورد محصولات شما دارند که به خوبی می تواند در رفع مشکلات محصول و توسعه آن کمک کنند.

 

کافیست از آنها بازخورد بگیرید و نظرات و پینشهادات شان را دریافت کنید. ضمن اینکه احساس مهم بودن را به آنها منتقل می کنید، با توسعه محصول می توانید راهی برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر پیدا کنید. هرچقدر محصول شما کامل تر و بی نقص تر باشد، اشتیاق مشتریان برای خرید را نیز افزایش می دهد.

3) بر روی چرایی خریدهای مشتریان متمرکز شوید

آیا تا به حال از خودتان سوال کردید چرا مشتریان به جای رقبایتان از شما خرید می کنند؟ چرا محصولات و خدمات شما را از محصولات سایر فروشندگان بازار ارزشمندتر می دانند. اگر پاسخ دقیق این سوال را نمی دانید، از یک روش موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری غافل شده اید. دلیل خرید مشتریان یکی از مهمترین نقاط قوت کسب و کار شماست که احتمالا از آن بی اطلاعید. پس با مشتریانی که از شما خرید می کنند تماس بگیرید و ضمن تشکر از خریدهایشان، علت خرید را جویا شوید. آنها به شما خواهند گفت که چه مزیتی نسبت به دیگر رقبای خود دارید که منجر به انتخاب شما شده است.

 

فروشنده حرفه ای

 

گاهی فقط قیمت نیست که مشتری را جذب یک برند می کند. خدمات پس از فروش، نحوه پاسخگویی و برخورد فروشندگان با مشتریان، سطح دانشی کارمندان، گارانتی و خدمات پس از فروش، جذابیت محیط کاری، کیفیت محصول، اصالت کالا، موقعیت جغرافیایی، پیشینه برند، نحوه ارائه خدمات و ارسال سفارشات، اعتبار کسب و کار و حتی مشتریان محصول می توانند دلایلی باشند که مصرف کنندگان را برای خرید از شما ترغیب کنند. کافیست شما دلیل خرید مشتریانتان را پیدا کنید و از آن برای فروش به سایر خریداران استفاده کنید.

 

4) محتواهای مناسب تولید کنید

تولید محتوا که یکی از زیرشاخته های دیجیتال مارکتینگ شناخته می شود اگر به درستی مورد استفاده قرار بگیرد سهم بزرگی در افزایش فروش و جذب مشتری های شما دارد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دسترسی آسان به اینترنت و پیدایش گوشی های تلفن همراه هوشمند، همه خریداران قبل از خرید، شروع به جمع آوری اطلاعات کافی از محصولات و کالاهای مورد نظر خود می کنند. این جست و جو با هدف شناسایی فروشندگان بازار، بررسی مشخصات محصول، مقایسه برندهای تولید کننده و آگاهی از قیمت های بازار انجام می شود. اگر بتوانید محتوای صحیح، جذاب و مناسبی برای محصولات خود آماده کنید و در شبکه های اجتماعی و وب سایت کسب و کارتان منتشر کنید احتمال انتخاب شدن خود توسط مشتریان را افزایش می دهید.

 

گاهی یک محتوای آموزشی ارزشمند، اعتماد مشتریان را جلب کرده و آنها را برای خرید از شما ترغیب می کند. امروزه بسیاری از کسب و کارها با مقاله نویسی و تولید محتواهای آموزشی متنی، صوتی و ویدئویی و انتشار آنها در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود، سعی دارند مخاطین بیشتری را با برندشان آشنا کنند. زیرا آنها به خوبی درک کرده اند که آگاهی از برند مقدمه ای برای خرید است.

5) فروشندگان خود را آموزش دهید

فروشندگان بیشترین و نزدیک ترین ارتباط را با مشتریان دارند. اگر در مرحله بازاریابی عملکرد بسیار خوبی داشته باشید و در جذب لید و پرکردن قیف فروش نیز موفق عمل کرده باشید اما فروشندگان شما در ارائه محصول و متقاعدسازی مشتریان ناتوان باشند یقینا با شکست مواجه می شوید. نیروهای فروش بیش از هر چیزی باید با مهارت های فروش آشنا باشند. آموزش فروش، دانش آنها را ارتقاء داده و بر قدرت آنها در فروش می افزاید. یک دوره آموزش فروش حرفه ای مهارت هایی نظیر روانشناسی فروش، تکنیک های مذاکره، رفتارشناسی در فروش، نقش هوش هیجانی در فروش، تکنیک های موثر فروش، اصول و قواعد متقاعدسازی، زبان بدن را به فروشندگان آموزش داده و آنها را برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر آماده می کند.

 

مشتری

 

6) از مربی فروش کمک بگیرید

کوچینگ فروش ( Sales Coaching ) فرآیندی‌ست که بر ارزیابی و بهبود عملکرد کارشناسان فروش به صورت انفرادی و بر اساس داده ها تمرکز دارد. طی این فرآیند، مربی فروش مستمر بر عملکرد تک تک فروشندگان نظارت می کند تا با شناسایی و اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتشان، زمینه های رشد و پیشرفت آنها را شناسایی کرده و رفتارهایی که منجر به موفقیتشان می شود را بهبود بخشد.

 

مربی فروش از تکنیک های مدیریتی و انگیزشی در جهت بهبود عملکرد فروش فروشندگان استفاده کرده و آنها را بر شکوفایی استعدادهایشان متمرکز می کند. فروشندگانی که با کمک مربی فروش از خود یک متخصص می سازند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. اعتماد به نفس بالا به فروشندگان کمک می کند تا در جلب اعتماد مشتریان نیز موفق تر ظاهر شوند. فراموش نکنید مشتریان علاقمند به خرید از فروشندگانی هستند که تخصص بالایی دارند و در معرفی محصول بهتر عمل می کنند. اعتماد به نفس فروشندگان می تواند افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر را برای آنها به ارمغان آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات وبلاگ


دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ که با نام بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود وسیله ای است که مسیر دستیابی کسب و کارها ...

    قیف فروش چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • قیف فروش چیست ؟

    قیف فروش چیست؟قیف فروش ( Funnel Sales ) که گاهی با عنوان قیف خرید و یا قیف بازاریابی نیز از آن یاد می ...

    هوش هیجانی در فروش
  • 3
  • سپتامبر
  • هوش هیجانی در فروش

    قبل از این که به موضوع هوش هیجانی در فروش بپردازیم، قصد دارم شما را با هوش هیجانی آشنا کنم. سپس در ادامه ...

    رفتارشناسی در فروش
  • 14
  • سپتامبر
  • رفتارشناسی در فروش

    قبل از پرداختن به موضوع رفتارشناسی در فروش، بهتر است کمی بیشتر با مفهوم رفتارشناسی آشنا شویم. رفتارشناسی چیست ؟ رفتارشناسی به بررسی ...