ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 18

ارتباط با من

09357054209

آشنایی با انواع فروشنده ها

آشنایی با انواع فروشنده ها

در این مقاله سعی کرده ام شما را با انواع فروشنده های شکارچی و کشاورز آشنا کنم. تا پایان مقاله همراه من باشید.

فروشنده ی شکارچی یا شکارچی فروش کیست؟

مسئولیت فروشنده ی شکارچی، جذب و تبدیل لیدها، سرنخ ها و مشتریان راغب است. این دسته از فروشندگان بر بستن معاملات و نهایی سازی آن تمرکز کرده و با تمام رد شدن ها و نه شنیدن ها مقابله می کنند. شکست های فروش هرگز دلسردشان نمی کند. آنها از اعتماد به نفسشان برای  دستیابی به موفقیت های بیشتر به نحو احسن استفاده می کنند. این دسته از فروشندگان، دارای تیپ شخصیتی برون گرا هستند و به دلیل برخورداری از این تیپ شخصیتی بسیار مقتدر، با اعتماد به نفس، ریسک پذیر و عجول اند.

 

 قدرت فروشنده ی شکارچی در اعتماد به نفس، مهارت های ارتباطی و پیگیری های مستمر او نهفته است. او با یافتن مشتریان جدید و ترغیب آنها به خرید محصولات و خدمات خود، درآمد زایی می کند. یک فروشنده ی شکارچی خودانگیختگی داشته و انگیزه های لازم برای رسیدن به اهدافش را از درون خود تامین می کند. خلاقیت از دیگر صفات برجسته ی شکارچیان به شمار می رود. آنها از خلاقیت خود استفاده می کنند تا مشتریان جدید بیشتری یافته و با آنها وارد معامله شوند. اگر قصد دارید ویزیتور یا بازاریاب حضوری استخدام کنید، این افراد مهارت خوبی در این زمینه دارند.

 

فروشنده شکارچی

 

 فروشنده ی شکارچی ترجیح می دهد حقوق ثابت کمتر اما پورسانت بیشتری دریافت کند. دلیل این انتخاب او، اعتماد به توانمندی هایش در جذب سرنخ های جدید و تبدیل آنها به مشتریان بالفعل است. چنین فروشندگانی از قدرت و مهارت فروش خود مطلع بوده و اطمینان دارند که با تلاش مضاعف، قادر به درآمدزایی بیشتر خواهند بود.  آنها فروشندگان مورد علاقه ی مدیران و صاحبان کسب و کارها هستند. این افراد مهارت برجسته ای در مذاکرات فروش داشته و با اعتماد به نفس بالا، کل فرایند فروش، از جست و جو و تماس سرد گرفته تا بستن معامله را انجام می دهند.

 

شکارچیان فروش را در همه حال مشغول برقراری تماس های سرد با مشتریان جدید می بینید. آنها از هر فرصتی استفاده می کنند تا سرنخ های جدید یافته و محصولشان را به آنها معرفی کنند. فروشندگان شکارچی خوب می دانند که رمز موفقیتشان در فروش، برقراری ارتباط موثر با مشتریان و جلب اعتماد آنهاست. بنابراین زمان و انرژی کافی به این موضوع اختصاص می دهند.  زمانی که اعتماد مشتریان را به خود جلب کردند، آنگاه با هنر متقاعدسازی آنها را برای خرید محصولاتشان تشویق و ترغیب می کنند. اگر می خواهید به یک فروشنده ی شکارچی خوب تبدیل شوید، باید با کسب دانش و مهارت های مرتبط با صنعت و حرفه ای که در آن کار می کنید به عنوان یک متخصص زبانزد و خوشنام  شناخته شوید.

فروشنده ی کشاورز یا مزرعه دار کیست؟

فروشندگان کشاورز، فروشندگانی مشتری مدارندکه صبورانه به دنبال ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان هستند. آنها متخصص فروش مجدد و ارائه ی خدمات به مشتریان موجود بوده و این ذهنیت شان باعث افزایش وفاداری مشتریان به یک کسب و کار می شود.

 

این دسته از فروشندگان همانند مزرعه داری که همواره به درختان و نهال های خود رسیدگی می کند تا در زمان مناسب از آنها بهره برداری کند، با صبر و شکیبایی به مراقبت از مشتریانش پرداخته و با فروش محصولات خود به آنها کسب درآمد می کند. آنها از هر فرصتی برای فروش خدمات و محصولاتشان به مشتریان فعلی سازمان بهره می برند.

 

فروشنده کشاورز

 

رمز موفقیت فروشندگان مزرعه دار صبوری، برقراری ارتباط عمیق و بلند مدت، همدلی با مشتریان و ایجاد صمیمیت با آنهاست. این دسته از فروشندگان بیشتر درون گرا هستند و به دلیل برخورداری از این تیپ شخصیتی، اغلب دارای اعتماد به نفس پایین تر و ریسک پذیری کمتر بوده و بیشتر خواهان حفظ شرایط موجود هستند. در مقابل خونسردی، صبوری، همدلی و استقامت آن ها باعث می شود، مشتریان را به خودشان  وفادار کرده و آنها را برای خرید های مجدد تشویق کنند.

نتیجه:

فروش یک کار تیمی و گروهیست. برای موفقیت در این تیم و دستیابی به اهداف فروش به فروشندگان شکارچی و فروشندگان کشاورز در کنار هم نیاز دارید. در حالی که فروشنده ی شکارچی در جذب لید و متقاعدسازی او برای خرید محصولاتش توانمندی برجسته ای دارد، یک فروشنده ی کشاورز در حفظ این مشتری و فروش مجدد به آن متبهر است. بنابراین یک تیم فروش برای سودآوری بیشتر و کسب درآمد در کوتاه مدت و بلند مدت به هر دو فروشنده نیاز خواهد داشت.

 

با شرکت در دوره های آموزش فروش و بازاریابی سجاد فرج الهی می توانید ضمن شناسایی تیپ شخصیتی خود، تکنیک ها و مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به فروشنده ای حرفه ای را بیاموزید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات وبلاگ


دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ که با نام بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود وسیله ای است که مسیر دستیابی کسب و کارها ...

    قیف فروش چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • قیف فروش چیست ؟

    قیف فروش چیست؟قیف فروش ( Funnel Sales ) که گاهی با عنوان قیف خرید و یا قیف بازاریابی نیز از آن یاد می ...

    هوش هیجانی در فروش
  • 3
  • سپتامبر
  • هوش هیجانی در فروش

    قبل از این که به موضوع هوش هیجانی در فروش بپردازیم، قصد دارم شما را با هوش هیجانی آشنا کنم. سپس در ادامه ...

    رفتارشناسی در فروش
  • 14
  • سپتامبر
  • رفتارشناسی در فروش

    قبل از پرداختن به موضوع رفتارشناسی در فروش، بهتر است کمی بیشتر با مفهوم رفتارشناسی آشنا شویم. رفتارشناسی چیست ؟ رفتارشناسی به بررسی ...