ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 18

ارتباط با من

09357054209

4 تکنیک فروش حرفه ای

4 تکنیک فروش حرفه ای

آموزش 4 تکنیک فروش حرفه ای:

در این مقابله از میان ده ها تکنیک فروش که می توانند مسیر حرفه ای شدن را در شغل فروشندگی آسان تر کنند به چهار مورد می پردازیم. اگر فروشنده هستید و یا قصد دارید وارد این حرفه شوید به شما یادآوی می کنم شغل پردرآمدی را انتخاب کرده اید. اما برای رسیدن به درآمد عالی علاوه بر طی کردن دوره های آموزش فروش حرفه ای باید با اصول و فنون فروش و تکنیک ها و مهارت های این صنعت آشنا شوید. امروزه فروشندگی نه یک شغل کم اهمیت بلکه هنری جذاب است که موفقیت در آن یقینا از عهده هر کسی بر نمی آید. با من همراه باشید تا با آموزش 4 تکنیک فروش مهم چند قدمی در مسیر حرفه ای شدن حرکت کنیم.

 

1. مشتاق یادگیری باشید : اگر در مسیر فروشندگی قرار گرفته اید، شتاب شما برای حرفه ای شدن با یادگیری مداوم، مطالعه مقالات، خواندن کتاب های مفید و آموزش های حرفه ای افزایش خواهد یافت. فروش یک حرفه جذاب و پولساز است به شرط آنکه برای یادگیری اصولی آن تلاش کنید. افرادی در صنعت فروش به درآمد عالی دست پیدا می کنند که مسیر حرفه ای شدن را با هوشیاری طی کرده باشند. درآمد خوب سهم حرفه ای هاست. برای حرفه ای شدن تشنه یادگیری باشید.

 

یکی از 4 تکنیک فروش حرفه ای که در این مقاله به آن پرداخته ایم یادگیریست. کافیست از تجربه های دیگران استفاده کنید. آنها کوله باری از تجربه همراه خود دارند. از تجارب آنها درس بگیرید. از متخصصین فروش طلب آموزش کنید. اجازه دهید مسیری که شما را به اهدافتان می رسد با تجارب مثبت دیگران کوتاه شوید. فراموش نکنید ما آنقدر فرصت نداریم که همه چیز را خودمان تجربه کنیم. کتاب های بزرگان فروش دنیا را به دقت مطالعه کنید. سپس سعی کنید درس ها و نجارب آنها را بومی سازی کنید. ببینید چگونه در صنعت، حرفه و کشور خود می توانید از آموزه های آنها به نحو احسن استفاده کنید. مسافتی که دیگران طی کرده اند را شما با یادگیری در مدت زمان کمتری طی خواهید کرد.

 

2. ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید: یکی دیگر از 4 تکنیک فروش حرفه ای که اینجا قرار است به آن بپردازیم ارتباط صحیح با مشتری است. مشتری را از خود بدانید. هرگز از مشتریان خود بی خبر نباشید.  اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می شود که کسب و کارتان B2B باشد. در این شیوه تجارت، مشتریان شما نه مصرف کنندگان نهایی بلکه افرادی هستند که همواره به محصولات و خدمات شما نیازمند اند.

 

حتی اگر کسب و کاری دارید که B2C کار می کند و خریداران شما مصرف کنندگان نهایی هستند نیز پیوسته با ارتباط های منظم پیگیر احوال و رضایتمندی آنها باشید. اگر بتوانید مشتریان خود را وفادار به برند کنید، آنها نه تنها خریدهایشان را تکرار می کنند بلکه مبلغی خوبی نیز برای برند و محصولات شما خواهند بود. مشتری باید بداند شما نه تنها به هنگام فروش بلکه در ارائه خدمات پس از فروش نیز برای او اهمیت قائلید و برای حل مشکلات پیش آمده در کنار او هستید تا آنها را به درستی حل و فصل کنید.

 

کسب و کارهایی که به اهمیت ارتبا با مشتری پی برده اند با انجام تماس های شاد ( Happy Call ) ، ارسال پیام های تبریک به مناسبت های مختلف، ارائه کوپن های تخفیفی، دعوت به جشن ها و همایش ها و غیره سعی می کنند خود را در ذهن مشتری زنده نگه داشته و با ادای احترام به او میل به خرید مجدد را در وی افزایش دهند.

 

3. رفتارشناسی را یاد بگیرید: رفتار شناسی یک تکنیک فروش حرفه ایست که به جرات کمتر فروشنده ای از آن چیزی می داند. الگوهای رفتاری همه انسان های مشابه یکدیگر نیست . هر آدمی الگوی رفتاری خاص خود را دارد. به شیوه ای متفاوت انتخاب می کند، تصمیم می گیرند، ارتباط برقرار می کند و حتی خریدهای خود را انجام می دهد. اگر قصد دارید متخصص فروش شوید باید رفتارشناسی در فروش را بلد باشید. بتوانید مدل رفتاری مشتریان را شناسیایی کنید و با هریک به شیوه ای مشخص رفتار کنید.

 

آدمها بیشتر از برخورد با افرادی خوشحال می شوند که شبیه خودشان باشد. در فروش نیز به همین گونه است. خریداران راغب اند خریدهای خود را از فروشندگانی که با آنها راحت تر اند و احساس بهتری دارند انجام دهند. رفتارشناسی DISC ابزار بسیار کاربردی و ارزشمندی ست که با یادگیری آن می توانید رفتار مشتریان را تحلیل کرده و عوامل تاثیر گذار در انتخاب ها، تصمیمات و خریدهایشان را شناسایی کنید. سپس با درک صحیح این عوامل روند فروش به آنها را ساده تر نمایید.

 

برای مثال برای برخی از مشتریان قیمت مهم است در حالی که برای برخی دیگر عملکرد آن اهمیت بیشتری دارد. عده ای به هنگام خرید کاملا منطقی رفتار می کنند در حالی که عده ای دیگر کاملا احساسی خرید می کنند. شما به عنوان یک فروشنده اگر این افراد را به خوبی درک کنید فروش خود را به سرعت افزایش خواهید داد.

 

4. محیط کار را برای خود جذاب کنید: اگر چه این موضوع کمتر به چشم تکنیک فروش دیده می شود اما انقدر اهمیت دارد که در مسیر فروشندگی نقش پر رنگی در حرفه ای شدن داشته باشد. فراموش نکنید شما یک سوم از شبانه روز را در محیطی می گذرانید که در آن مشغول به کار هستید. این محیط اگر به قدر کافی برای شما امن، جذاب و آرام نباشد، نه تنها انگیزه های کافی برای کار کردن و انجام فعالیت های روزانه را درون شما ایجاد نمی کند بلکه در یک سیر نزولی از میزان انرژی و انگیزه های درونی شما نیز می کاهد.

 

حرفه فروش یکی از پر چالش ترین و پر استرس ترین مشاغل شناخته می شود. برای غلبه بر این استرس ها باید شرایط محیطی را برای خود آرام کنید تا در مواقع بحرانی به بهترین شیوه پاسخگوی مسکلات احتمالی باشید. از سوی دیگر یک محیط آرام می تواند انگیزه های فروش را در فروشندگان تقویت کند. انگیزه یکی از پنج مولفه هوش هیجانی ست. یک محیط آرام می تواند خود انگیختگی را در فروشندگان افزایش داده و زمینه ساز ارتباط مناسب تر با مشتریان، شناخت صحیح الگوهای رفتاری آنها، همدلی با مشتری و یافتن سرنخ های فروش برای فروشندگان باشد.

 

برای ساختن محیطی مناسب نیاز دارید با همکارانتان همدلی کنید، به شیوه ای مناسب با همکاران رفتار کنید، اهداف سازمانی را جدی بگیرید و به اصول اخلاقی در محیط کار پایبند باشید. فراموش نکنید ما نمی توانیم رفتار همکارانمان را تغییر دهیم، اما با انتخاب شیوه ای مناسب می توانیم روابط خودمان را با آنها بهبود بخشیم.

 

 

« اگر شما هم فروشنده، کارشناس فروش یا مدیر فروش هستید و یا به حرفه فروشندگی علاقه دارید و با پیشرفت در این حرفه به دنبال کسب درآمد عالی هستید، من سجاد فرج الهی در دوره آموزش فروش بر پایه اصل 2+2 به شما کمک می کنم تا در کوتاه ترین زمان، مهارت ها و تکنیک های مهم و موثر فروش را بیاموزید. مطالب و سرفصل های آموزشی این دوره که از جدیدترین دوره های آموزش فروش در ایران به شمار می رود را با تکیه بر 15 سال تجربه فروشندگی، مطالعه انواع کتاب ها و مقالات بزرگان فروش دنیا و تحقیق و پژوهش در زمینه فروش و بازاریابی آماده کرده ام. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید. »

 

 

 

برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید به بخش مقالات وب سایت مراجعه نمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات وبلاگ


دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ که با نام بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود وسیله ای است که مسیر دستیابی کسب و کارها ...

    قیف فروش چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • قیف فروش چیست ؟

    قیف فروش چیست؟قیف فروش ( Funnel Sales ) که گاهی با عنوان قیف خرید و یا قیف بازاریابی نیز از آن یاد می ...

    هوش هیجانی در فروش
  • 3
  • سپتامبر
  • هوش هیجانی در فروش

    قبل از این که به موضوع هوش هیجانی در فروش بپردازیم، قصد دارم شما را با هوش هیجانی آشنا کنم. سپس در ادامه ...

    رفتارشناسی در فروش
  • 14
  • سپتامبر
  • رفتارشناسی در فروش

    قبل از پرداختن به موضوع رفتارشناسی در فروش، بهتر است کمی بیشتر با مفهوم رفتارشناسی آشنا شویم. رفتارشناسی چیست ؟ رفتارشناسی به بررسی ...