ساعات کاری

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 18

ارتباط با من

09357054209

آشنایی با روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و آرایشگاه ها

آشنایی با روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و آرایشگاه ها

خدمات زیبایی یکی از پرطرفدارترین خدماتیست که خانم ها علاقمند به استفاده از آنها هستند و حاضرند برای آن هزینه کنند. سالن های آرایشی، آرایشگاه ها، کلینیک های پوست و مو، بوتاکس، جوان سازی پوست و کاشت ناخن از محبوب ترین خدمات زیبایی برای بانوان به شمار می روند. همانطور که مشخص است مشتریان این کسب و کارها را فقط بانوان تشکیل می دهند. می دانم شما هم به دنبال راهکاری موثر برای افزایش فروش و جذب مشتری هستید. پس تا پایان این مقاله همراه من باشید تا شما را با بهترین روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن ، سالن های آرایشی و کلینیک های زیبایی پوست و مو آشنا کنم.

 

وقتی به دنبال روش های تبلیغاتی و بازاریابی برای جذب مشتری هستید ابتدا باید مخاطبین خود را شناسایی کنید. آنها چند ساله هستند؟ در چه مناطقی زندگی می کنند؟ اوضاع مالی آنها چطور است؟ خدمات زیبایی در کدام بخش از اولویت های زندگی آنها قرار دارد؟ چقدرحاضر به هزینه کردن برای کاشت ناخن و یا زیبایی پوست و موی خود هستند؟ درست است که مشتریان خدمات زیبایی خانم ها هستند اما طبیعتا همه بانوان علاقه ای به خدمات زیبایی ندارند و یا نیازی به استفاده از این خدمات نمی بینند.

 

در اینجا دو موضوع مهم مطرح است:

1) افرادی که با خدمات زیبایی شما آشنایی دارند، اما کلینیک و یا سالن زیبایی شما را نمی شناسند

2) افرادی که نیاز به خدمات زیبایی دارند، اما از این نیازشان بی اطلاع اند.

 

شما باید تبلیغات و بازاریابی را برای هر دو گروه فوق انجام دهید. ابتدا با طراحی کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی هدفمند افرادی را که از خدمات زیبایی استفاده می کنند اما شما را نمی شنانسند هدف قرار دهید و آنها را با برند خود بیشتر آشنا کرده تا برای استفاده از خدمات شما ترغیب شوند. اگر در انجام این کار موفق عمل کنید، مشتریان زیادی جذب خواهید کرد.

 

در مرحله دوم بهتر است افرادی را شناسایی کنید که به خدمات زیبایی نیاز دارند، اما از این نیاز اطلاعی ندارند. اگر با کمپین های بازاریابی مختلف بتوانید افرادی را با خدمات خود آشنا کنید که نیاز به استفاده از آنها داشته باشند آنگاه فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می کنم با یادگیری نخوه ایجاد پرسونای مشتری، قبل از انجام تبلیغات ابتدا مشتریان خود را به خوبی بشناسید سپس با روش های موثر زیر برای جذب آنها اقدام کنید.

معرفی انواع روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و آرایشگاه

1)حضور در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی نزد بسیاری از مردم جهان از محبوبیت ویژه ای برخوردار هستند. این بدین معناست که آنها زمان زیادی را به سپری کردن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند. با حضور در شبکه های اجتماعی و تولید محتواهای آموزشی از متن و عکس گرفته تا فیلم و کلیپ های تبلیغانی می توانید مخاطبین هدفتان را با برند خود آشنا کرده و برای استفاده از خدمات تان ترغیب کنید.

 

با توجه به اینکه مشتریان شما را بانوان تشکیل می دهند و بانوان نیز حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارند، با یک فعالیت تبلغاتی مناسب و هدفمند می توانید تعداد زیادی مشتری جذب کنید. اگر پیج فعالی در این شبکه های اجتماعی داشته باشید و روند فعالیت های تولید محتوایی خود را با برنامه ریزی و بر اساس یک تقویم محتوایی خوب پیش ببرید در مدت زمان کوتاهی بر تعداد دنبال کنندگان شما اضافه شده و این نوید یک جمع بزرگی از مشتریان بالقوه را به شما می دهد. این روش بازاریابی، زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود.

 

2) در شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید

بهترین محل تبلیغ جایی است که بیشترین تعداد مشتریان بالقوه شما حضور داشته باشند. چه جای مناسب تراز شبکه های اجتماعی. سرمایه گذاری برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند روشی موثر و زودبازده به منظور جذب مشتری برای کلینیک هی زیبایی پوست و مو، کاشت ناخن و یا سالن های آرایشی باشد. سعی کنید برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی بلاگرها و اینفلوئنسرهای خانم با پیج های پرطرفدار و با دنبال کنندگانی را انتخاب کنید که احساس می کنید مخاطبینشان به خدمات شما نیاز دارند و یا توان مالی استفاده از این خدمات را دارند.

 

یک کمپین برنامه ریزی شده و اصولی تبلیغاتی اگر اجرای مناسبی به همراه داشته باشد در مدت زمان کوتاهی نه تنها هزینه های خود را جبران می کند بلکه با جذب مشتری بیشتر افزایش فروش را برای شما به دنبال دارد. در طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی بهتر است از یک مشاور بازاریابی متخصص کمک بگیرید تا شما را برای نتیجه گیری بهتر از تبلیغات راهنمایی کند.

 

3) از مشتریان خود بخواهید شما را به دوستانشان معرفی کنند

تبلیغات دهان به دهان یکی از بهترین و موثرترین روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و خدمات زیبایی نظیر کلینیک ها و سالن های آرایشی است. خدمات زیبایی به وضوع قابل مشاهده هستند. از طرف دیگر خانم ها دائما با دوستان، اقوام و همکاران خود در ارتباط اند. آنها به خوبی و با تاثیرگذاری بسیار زیاد می توانند شما را به دوستان خود معرفی کنند. این موضوع باعث می شود افرادی زیادی با برند شما و خدماتتان آشنا شوند.

 

مشتری مداری، افزایش رضاتمندی مشتریان و وفادارسازی آنها نقش بسیار مهم و کلیدی در اجرای تبلیغات دهان به دهان دارد. هرچقدر مشتریان شما از خدماتتان راضی تر باشند میل به معرفی شما به دیگران نیز درون آنها بیشتر خواهد شد. کیفیت ارائه خدمات شما ارتباط مستقیم با جلب رضایتمندی آنها دارد. از مشتریان راضی خود بخواهید شما را به دوستان شان معرفی کنند. اگر بتوانید نظر آنها به خود جلب کنید، روش بسیار قدرتمند و موثری برای افزایش تعداد مشتریان تان در پیش خواهید گرفت.

 

4) کوپن های تخفیفی ارائه کنید

خدمات زیبایی از جمله کسب و کارهایی است که اغلب مبلغ دستمزد غالب بر هزینه مواد اولیه استفاده شده است. این یعنی آنچه شما از مشتریان خود دریافت می کنید بیشتر دستمزد زحمات شماست. این موضوع می تواند دست شما را در ارائه تخفیف به مشتریان باز گذارد. حتما مشتریان خود را گرید بندی کنید. به مشتریانی که بیشترین خرید از شما دارند امتیاز بیشتری دهید و با ارائه کوپن های تخفیفی انگیزه های مراجعه و خرید مجدد را ایجاد کنید.

 

نیروهای رقابتی پورتر

 

ارائه تخفیف های پلکانی و مناسبتی ( اعیاد، تولد، مناسبت ها) یکی دیگر از انواع روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و سالن های آرایشی است که تاثیر بسیار زیادی در تکرار خرید های مشتریان دارد. از طرف دیگر از ریزش مشتریان تان جلوگیری می کند. احتمال اینکه آنها برای استفاده از کوپن های تخفیفی خود بار دیگر به شما مراجعه کنند بسیار زیاد است.

 

5) با کسب و کارهای مکمل و مشابه همکاری کنید

اگر بتوانید مشاغلی را پیدا کنید که مشتریانی از جنس مشتریان شما داشته باشند یک فرصت طلایی برای جذب مشتری پیدا خواهید کرد. همکاری متقابل با چنین کسب و کاری نظیر باشگاههای ورزشی و دکترهای زیبایی موقعیتی برای شما فراهم می کند که در ازای تبلیغات برای طرف مقابل از او بخواهید محصولات و خدمات شما را به مشتریان شان معرفی کنند.

 

 این روش نیز یکی دیگر از انواع روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و آرایشگاه هاست که اگر بتوانید آن را به درستی انجام دهید، فرصت مناسبی برای افزایش فروش و سودآوری به دست خواهید آورد. در این همکاری دو سویه، هم شما به اهداف فروش خود دست پیدا می کنید و هم کسب و کار مقابل می تواند تعداد مشتریان خود را افزایش دهد.

 

6) یک وب سایت خوب طراحی کنید

کمتر کسب و کار موفقی را پیدا می کنید که وب سایت نداشته باشد. وب سایت شما اعتبار کسب و کارتان است. علاوه بر آن، به برندسازی و جلب اعتماد مشتریان نیز کمک بسیاری می کند. با وبلاگ نویسی در سایت تان و تولید محتواهای آموزشی مناسب در زمینه خدمات زیبایی می توانید نظر بسیاری از مخاطبینی که به دنبال خدمات شما هستند را به خود جلب کنید.

 

7) بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو ( SEO )

آیا تا به حال برای خود شما پیش آمده که هنگام خرید محصول مورد نیازتان آن را در گوگل جست و جو کنید؟ این جست و جو در گوگل برای مشتریان شما نیز می افتد. نکته جالب این است که ما اکثرا به صفحه اول گوگل بسنده می کنیم تا بتوانیم به جواب سوال خود دست پیدا کنیم.

 

سئو

 

اگر شما هم بتوانید با بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جست و جوگر نظیر گوگل، آن را به صفحه اول گوگل بیاورید انگاه فرصت بسیار خوبی برای جذب مشتریانی به دست می آورید که به دنبال پیدا کردن مجموعه ای با خدمات شما شما هستند. با توجه به اینکه اکثر مردم قبل از خریدهای خود کمی در گوگل جست و جو می کنند، بهینه سازی موتورهای جست و جو ( SEO ) که  یکی از روش های بازاریابی درونگرا شناخته می شود، یکی از موثرترین روش های جذب مشتری برای کاشت ناخن و آرایشگاه هاست تا به وسیله آن بتوانید مشتریانی را که به دنبال خدمات شما هستند جذب کنید.

 

8) رفتارشناسی را یاد بگیرید

رفتارشناسی از مهمترین مهارت هایی است که همه کارمندان و فروشندگان باید آن را به خوبی بیاموزند تا در برخورد با مشتریان بتوانند با آنها ارتباط موثر برقرار کنند. فروشندگان و افرادی که خدمات ارائه می کنند بیشتری ارتباط را با مشتریان دارند. آنها باید بدانندکه همه انسان ها الگوهای رفتاری یکسان ندارند. در حالی که عده ای بسیار شوخ طبع هستند عده ای دیگر بسیار خشک و جدی اند. نوع برخورد و رفتار با هر انسانی باید مناسب با خود او باشد تا اثربخشی ارتباط بیشتر شود.

 

رفتارشناسی disc

 

اگر رفتارشناسی را خود و کارمندان تان بیاموزید، در جلب رضایت مشتریان و حفظ آنها عملکرد موفق تری خواهید داشت. این موضوع مهم در اکثر کسب و کارها نادیده گرفته می شود که نهایتا منجر به ریزش مشتری و کاهش فروش می کردد. من رفتارشناسی DISC را به شما معرفی می کنم. با سپری کردن این دوره جذاب با انواع مشتریان، الگوهای رفتاری آنها و نحوه انتخاب ها و تصمیم گیری ها آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات وبلاگ


دیجیتال مارکتینگ چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • دیجیتال مارکتینگ چیست ؟

    دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ که با نام بازاریابی دیجیتال نیز شناخته می شود وسیله ای است که مسیر دستیابی کسب و کارها ...

    قیف فروش چیست ؟
  • 5
  • آگوست
  • قیف فروش چیست ؟

    قیف فروش چیست؟قیف فروش ( Funnel Sales ) که گاهی با عنوان قیف خرید و یا قیف بازاریابی نیز از آن یاد می ...

    هوش هیجانی در فروش
  • 3
  • سپتامبر
  • هوش هیجانی در فروش

    قبل از این که به موضوع هوش هیجانی در فروش بپردازیم، قصد دارم شما را با هوش هیجانی آشنا کنم. سپس در ادامه ...

    رفتارشناسی در فروش
  • 14
  • سپتامبر
  • رفتارشناسی در فروش

    قبل از پرداختن به موضوع رفتارشناسی در فروش، بهتر است کمی بیشتر با مفهوم رفتارشناسی آشنا شویم. رفتارشناسی چیست ؟ رفتارشناسی به بررسی ...